Bądź nosorożcem.




Każda firma ma coś, 
ale niewiele z nich 
ma prawie wszystko.

Czy znajdziesz w sobie siłę i energię jak ktoś ma inne zdanie i chce Ciebie odwieść od drogi, którą obrałeś w słusznej wierze i pewności? Często spotykam liderów (pseudo), którzy wierzą w błyskotki. Złote strzały. Nowa firma. Będę pierwszy. Nic błędnego. Pokaż na co Ciebie stać w projektach, które już się rozwijają i przedstawiają ogromną wartość. Liderzy maja w sobie siłę, by pójść do przodu. Nawet jak napotykają niepowodzenia na swojej drodze. To normalna sprawa w drodze na szczyt.

Moje jedno z ulubionych zwierząt, które warto naśladować:
nosorożec.



-Ma 5 cm skórę.
-Jest bardzo odporny i silny. 
-Nie ma naturalnych wrogów.
-Jak atakuje swoj cel to jest na nim bardzo skupiony. 
-Nosorożca prawie nic nie powstrzyma.
-Jest bardzo skuteczny.
-Nosoreżec się nie rozdrabnia i nie biega za motylkami. 
Nie biegnie za nimi w las.
-Jest zdeterminowany.
-Atakuje i każdego dnia jest gotowy, aby dalej działać w kierunku celu.
-Ma autorytet.
-Działa w grupie.



Czy chcesz zostać nosorożcem?

Nosorożec to pewien aspekt walki o przetrwanie. W czasie takiej walki o przetrwanie, ale i w codziennym życiu powinniśmy być jak nosorożec. Stawać się wielkim nie ciałem, a duchem. Odważnym i gotowym na wszystko by osiągnąć sukces i dalej inspirować otwarte osoby.

Henry Ford powiedział: "Wygrywają ci, którzy walczą do końca". 
Te słowa oddają idealnie sens bycia nosorożcem.

Taka postawa jest najbardziej odpowiednia w codziennym życiu. Gdy  uzmysłowimy sobie, że obojętnie, co nas spotka to mamy duże szanse na osiągnięcie tego; co chcemy. Skupmy się więc na tym co chcemy niż na tym czego nie chcemy.

Gdy nakierujemy się na cel i będziemy ku niemu dążyli nie możemy zapomnieć o podstawowych zasadach. Takich jak szacunek, wzajemna pomoc itp. Dlatego w Softmarketingu jest i będzie nakierowanie: Człowiek w centrum uwagi.

Partnerska postawa zdecydowanie bardziej się opłaca.  Wielu znanych podróżników podkreśla znaczenie drogi.  Według mnie właśnie ona  jest najważniejsza. W końcu podczas wędrówki poznajemy świat ludzi, zdobywamy doświadczenie, przeżywamy przygody. Właśnie w czasie drogi napotykamy na przeszkody, które trzeba pokonywać jak wspomniany nosorożec nastawiony na cel.

Jeśli będziemy stosować się do zasady bycia jak nosorożec jestem pewna, że przeżyjemy super przygodę, przetrwamy i osiągniemy cel, który nawet pozornie wydaje się nieosiągalny.

Krowa. Dlaczego krowa nie realizuje celów? Bo jest leniwa. Żuje trawę i ewentualnie na niej tylko leży. :)



Zostań więc nosorożcem :)




Dla przypomnienia.

W networku dotychczasowa specjalizacja nie ma większego znaczenia. Jednak znaczenie mają przekonania, nauka i akcja.

Cechy rozpoznawcze twojej kadry kierowniczej (liderów):
• wysoka samoocena
• dążenie do celu
• przedsiębiorczość
• asertywność
• biznesowe podejście
• otwarty umysł
• mentalność właściciela
• gotowość do akcji
• zdecydowanie
• wytrwałość
• komunikatywność

Cechy jakich nie chcesz u swoich kierowników:
• bierność
• brak charakteru
• zamknięty umysł
• mentalność pracownika
• cynizm
• brak gotowości do podjęcia akcji
• niska samoocena
• łatwa uległość wpływom
• obawa o tym, co pomyślą inni





Inspiracja z Niemiec. 
Obejrzyj jeśli czegoś poszukujesz.
Postaw na rozwój.

****

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz